About Montessori
Montessori Praktiki Həyat
Uşaqların iştirak etdikləri ilkin fəaliyyətlər onların özlərinə və ətraflarına qayğı göstərmək bacarıqlarını inkişaf etdirmək üçün çox vacibdir. Kurrikulumun bu mərhələsi ev və uşaq bağçası arasında əlaqə yaradır. Bu real həyat tapşırıqları uşaqlarda nizam, konsentrasiya, şəxsi qürur, müstəqillik, başqalarına hörmət, incə motor bacarıqları, lütf və nəzakət, inam və özünə hörmət hissini inkişaf etdirməyə kömək edir. Praktik həyat fəaliyyətləri uşaqları müstəqilliyə doğru istiqamətləndirməkdə əsas rol oynayır və onlara fəxrlə “Mən bunu özüm edə bilərəm” deməyə imkan verir. Fəaliyyətlər dörd əsas kateqoriyaya bölünür:
- İlkin Fəaliyyətlər və Bədən Hərəkəti:Bunlar daha mürəkkəb tapşırıqlar üçün zəmin yaradan və uşaqlara bədənləri üzərində koordinasiya və nəzarəti inkişaf etdirməyə kömək edən əsas hərəkətlər və bacarıqlara diqqət yetirir.
- Özünə Qulluq:Bu kateqoriyaya uşaqlara geyinmə, əl yuma və dişləri fırçalamaq, müstəqillik və özünə inamı inkişaf etdirmək kimi şəxsi ehtiyaclarını idarə etməyi öyrədən fəaliyyətlər daxildir.
- Ətraf Mühitə Qayğı:Bu qrupdakı fəaliyyətlər uşaqların ətraflarını təmizləmə, bağçılıq və təşkilatçılıq kimi ətraf mühitin qorunması və qayğısını əhatə edir, onlarda ətraf mühitə qarşı məsuliyyət və hörməti inkişaf etdirməyə kömək edir.
- Zərafət və nəzakət:Bu fəaliyyətlər uşaqlara başqaları ilə nəzakət və hörmətlə münasibət qurmağı öyrədərək, sosial qarşılıqlı əlaqələri və davranış tərzini vurğulayır.
Montessori Sensorial
Uşağın ilkin öyrənmə təcrübələri görmə, toxunma, dad, qoxu və eşitmə duyğuları vasitəsilə əldə edilir. Sensor məşqləri uşaqlara ətraf mühitdən aldıqları sensor məlumat vasitəsilə öz dünyalarını anlamağa imkan verir, hisslərini inkişaf etdirmək və idrak bacarıqlarını artırmaqla intellektual inkişafın əsasını qoyur. Montessori-nin əsas sensor anlayışlarına və fəaliyyətlərinə aşağıdakılar daxildir:
- Həssas dövrlər və hisslər:Uşaqların hissləri ilə öyrənməyə xüsusilə yeni fikirlərə açıq olduqları vaxtları tanımaq.
- Sensor materialların inkişafı, xüsusiyyətləri və faydaları:Bu materialların sensor inkişafa və koqnitiv inkişafa necə kömək etdiyini başa düşmək.
- Sensor fəaliyyətlər və təqdimat üsulları:Uşaqları sensor fəaliyyətlərlə tanış etmək və onlarla qarşılıqlı əlaqədə olmaq üçün üsullar.
- Üç Mərhələli Dərs:Giriş, əlaqələndirmə və xatırlatma yolu ilə yeni anlayışların öyrədilməsi üçün strukturlaşdırılmış yanaşma.
- Nomenklatura Kartları:Vizual və mətn təsviri vasitəsilə lüğət və biliklərin qurulması üçün alətlər.
- Vizual Fəaliyyətlər:Vizual qavrayışı və ayrıseçkiliyi gücləndirən məşqlər.
- Toxunma Fəaliyyətləri:Toxunma hissini və toxumanın fərqliliyini inkişaf etdirən tapşırıqlar.
- Eşitmə Fəaliyyətləri:Eşitmə və səsin tanınmasını təkmilləşdirməyə yönəlmiş fəaliyyətlər.
- Olfaktör Fəaliyyətlər:Qoxu hissi və qoxuların fərqləndirilməsinə yönəlmiş məşqlər.
Montessori Nitq Mədəniyyəti
Dil inkişafı insanın ümumi inkişafı üçün vacibdir. Montessori sinifində uşaqlarda inam və özlərini ifadə etmək bacarıqlarını inkişaf etdirməyə kömək edən bir çox şifahi dil imkanları və materialları var. Bu zəmin, yazılı ifadə və oxu bacarıqlarına təbii inkişafı dəstəkləyir. Proqram şifahi dilin inkişafı ilə başlayır, səslərin simvollarla və uşağı səlis oxumağa istiqamətləndirən qrammatikanı əhatə edir. Əsas mövzulara və fəaliyyətlərə aşağıdakılar daxildir:
- Şifahi Dil Fəaliyyətləri:Bu fəaliyyətlər lüğətin zənginləşdirilməsinə, dil təliminə, vizual ayrı-seçkiliyə, səsli oyunlara və təsnifata diqqət yetirərək müxtəlif bacarıqlar formalaşdırır.
- Oxumadan əvvəl yazının inkişafı:Bu yanaşma vurğulayır ki, yazı inkişafı incə motor bacarıqlarını və fonemik şüurunu təşviq etməklə oxumadan əvvəl baş verir.
- Montessori Dili Materialları və Fəaliyyətləri:Buraya Səs Çantaları və Oyunları, Metal İçliklər, Zımpara Hərfləri və Daşınan Əlifbanın istifadəsi daxildir.
- Ardıcıl Fonetik Oxu Proqramı:Bu proqrama Çəhrayı, Mavi və Yaşıl seriyalar üçün hərtərəfli materiallar, həmçinin hərəkət və görmə sözləri daxildir.
- Nitq hissələri:Materiallar və fəaliyyətlər isimləri, artiklləri, sifətləri, bağlayıcıları, ön sözləri, felləri və zərfləri təqdim edir və gücləndirir.
- Yaradıcı Yazı:Uşaqları yaradıcı yazı fəaliyyətlərində həvəsləndirmək və dəstəkləmək.
Montessori Riyaziyyatı
Riyaziyyat çeşidləmə, uyğunlaşdırma və sayma kimi hesablamadan əvvəlki anlayışları təqdim etməklə başlayır. Əllər vasitəsilə, tədricən öyrənmə yolu ilə, uşaqlar onluq sistemi, 100-ə qədər olan ədədləri başa düşmək və dördrəqəmli toplama, çıxma, vurma və bölmə məsələlərini həll etməyi bu təməl üzərində qururlar. Fəaliyyətlər uşaqlara mücərrəd riyazi anlayışları tədricən və konkret şəkildə qavramağa kömək etmək üçün Dr. Montessorinin diqqətlə hazırlanmış konkret materiallarından istifadə edir. Əsas Montessori konsepsiyaları və fəaliyyətlərinə aşağıdakılar daxildir:
- Riyaziyyatın tarixi:Riyazi fikirlərin inkişafı və əhəmiyyətini araşdırmaq.
- Riyaziyyat Fəaliyyətlərinin Təqdimatı:Uşaqlara riyazi anlayışların uşaqlara təqdim edilməsi üsulları.
- Rəqəm çubuqları və say kartları:Ədədlər və onların kəmiyyətləri arasındakı əlaqəni öyrətmək üçün alətlər.
- Zımpara Nömrələri:Uşaqlara rəqəmləri tanımağa və yazmağa kömək edən materiallar.
- Mil qutuları və riyaziyyat pilləsi lövhəsi:Saymağı və sıfır anlayışını öyrətmək üçün alətlər.
- Ondalıq Sistem Muncuq Materialı:Onluq sistemi və yer dəyərini anlamaq üçün alətlər.
- Change (Bank) Oyunu:Mübadilə etmək və pulu başa düşmək üçün oyun.
- Stamp Game (Möhür oyunu):Toplama, çıxma, vurma və bölməni məşq etmək üçün oyun.
- Qısa Muncuqlu Pilləkən:Sayma və ədədi əlaqələri öyrətmək üçün materiallar.
- On, Onluq və Yüzlük Lövhələr:Sayma və ədəd ardıcıllığını öyrətmək üçün lövhələr.
- İlan Oyunu:Toplama və çıxmağı öyrənmək üçün fəaliyyət.
- Qısa və uzun zəncirlərlə saymağı keçin:Vurma anlayışlarını öyrətmək üçün məşqlər.
Montessori Mədəniyyət və Elm
Montessori məktəbində Mədəniyyət və Elmin öyrənilməsi məktəbəqədər şagirdləri keçmiş və indiki mədəniyyətləri araşdırmağa və canlı planetimizi araşdırmağa həvəsləndirir. Mədəni maarifləndirmə uşaqlarda özünəinam və şəxsiyyəti inkişaf etdirməyə kömək edir, elm kurrikulumunun tətbiqi isə praktiki kəşflər vasitəsilə kritik anlayışları dərk etməyə kömək edir. Bu tədqiqatın əsas elementlərinə aşağıdakılar daxildir:
- Erkən Uşaqlıqda Kosmik Təhsil və Sülh:Uşaqlara kainatın qarşılıqlı əlaqəsi haqqında öyrətmək, sülh və hörmət hissini inkişaf etdirmək.
- Montessori Fəaliyyətləri:Dairə vaxtı, üç mərhələli dərs, Nomenklatura Kartlarının uyğunlaşdırılması və təbiət cədvəlini araşdırmaq kimi fəaliyyətlər.
- Coğrafiya:Montessori Qlobusları, Torpaq və Su Formaları, Tapmaca Xəritələri və Dünyanın Bayraqları kimi alətlərlə fiziki və mədəni coğrafiyanın araşdırılması.
- Tarix:Ad günlərini, şəxsi vaxt qrafiklərini, ailə ağaclarını və dəyişən fəsilləri araşdırmaq kimi fəaliyyətlər vasitəsilə zamanın keçidini anlamaq və şəxsi tarixi qiymətləndirmək.
- Zoologiya:Canlı və cansız varlıqlar, bitkilər və heyvanlar arasındakı fərqlər, sinif heyvanlarına qulluq və beş heyvan sinfi haqqında öyrənmək.
- Botanika:Canlı bitkilərdən istifadə edərək bitki hissələrini təqdim edən uşaq mərkəzli tədris proqramı vasitəsilə dünyada bitkilərin rolunu və məqsədini kəşf etmək.
- Elm:Aktiv iştirak və sınaq və səhvləri əhatə edən maraqlı, praktiki təcrübələrdə iştirak etmək, maqnetizm, üzmə qabiliyyəti, buxarlanma, kimyəvi reaksiyalar, işıq və rəng kimi təbii qanunları araşdırmaq.